Bilverksted

Retningslinjer for verkstedet:

For at vi i felleskap skal kunne behandle hvert enkelt servicebesøk så effektivt som mulig, skal følgende retningslinjer følges når biler fra ALD Automotive er inne til service og vedlikehold på deres verksted(-er):

 

1. Alle vanlige servicer i henhold til fabrikkens serviceprogram kan utføres uten rekvisisjon eller forhåndsgodkjenning fra oss.

I tillegg til service, kan vedlikehold og reparasjon under kr 3 000,- inkl mva utføres uten forhåndsgodkjenning fra oss.

Alt av vedlikehold og reparasjon over kr 3 000,- skal forhåndgodkjennes. Uten forhåndsgodkjenning kan det medføre at faktura ikke blir betalt, eller betydelig avkortet.

Forespørsel om forhåndsgodkjennelse sendes til følgende mailadresse:

Vi foretrekker EHF-faktura og dette knyttes til Org.nr: 967056189 (ALD Automotive AS).

2. Bilglass - verkstedet skal ikke skifte rute på bilen dersom denne er skadet. Dette skal gjøres av våre glassleverandører - Riis Bilglass eller Hurtigruta Carglass. Kunden skal henvises til dem.

3. Dekk – ved supplering og utskifting av slitte dekk skal verksted henvise kunde til våre faste dekkleverandører Dekkmann, Vianor, Dekkpartner, Dekk1, Dekkteam og First Stop. 

4. Vår foretrukne booking metode for leiebil er direkte med Avis, Europcar eller Hertz, slik at faktura kommer direkte fra bilutleieselskapene. 

5. Enhver tilsetning i diesel/bensin/olje som ikke er foreskrevet i bilprodusentens

servicespesifikasjoner dekkes ikke. 

6. Ved feil og mangler på deler ment å vare lengre enn garantitid skal det søkes kulansedekning før ALD Automotive blir kontaktet.

7. Er bilen inne på service/vedlikehold og nærmer seg garantiutløp ber vi om at bilen kontrolleres og eventuelt repareres i henhold til de feil som oppdages under fabrikk- og/eller importørgaranti.

8. Har kunden selv påført skade/ødelagt komponenter (unormal slitasje), noter på faktura ettersom dette normalt sett viderefaktureres kunde fra oss.

9. Verkstedmateriell kan dekkes inntil 5% av arbeidskostnadene, maksimalt kr 600. Kildesortering og fakturagebyr dekkes ikke.

10. Dersom reparerende verksted oppdager feil eller skader som skyldes tidligere service/reparasjoner utført av 3. part skal alltid ALD Automotive kontaktes før oppdraget påbegynnes for godkjennelse. Dette er viktig for å kunne reklamere på tidligere utført arbeid. Dersom ikke forhåndsgodkjenning er gitt kan det medføre at faktura ikke blir betalt eller betydelig avkortet.

11. Motorvask regnes ikke som en del av regelmessig service. Dette regnes som bilpleie, og må avtales med bilens bruker, da dette vil bli viderefakturert til kunde i etterkant.
 

12. Hjulstillingskontroll/-justering grunnet skeivslitte dekk regnes ikke som en del av regelmessig service. Dette regnes som justering pga skade/påkjenning, og må avtales med bilens bruker, da dette vil bli viderefakturert til kunde i etterkant. 
Unntak: Påkrevd hjulstillingskontroll/-justering etter bytte av komponenter i hjuloppheng krever ikke forhåndsgodkjenning (under beløpsgrensen).
 

13. Bilens bruker skal alltid informeres om utvidelser av oppdraget som er booket. Dette fordi tilleggskostnader ofte blir viderefakturert til kunde, og er spesielt utfordrende for privatkunder.
 

14. Biler med lange/fleksible serviceintervaller forhåndsprogrammert fra fabrikk skal følge dette. Det innebærer at høykvalitet motorolje benyttes, og at serviceintervallene ikke nedjusteres til kortere intervaller.

 

For ytterligere informasjon, se her: Kontakt oss